Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK

Woudsend 2013 dag 2, Lemmer zesde en achtste

Tiisdei wedstryd 1:

Bisto der yn ‘e start net by
dan kenst it wol ferjitte
dan wytst it wol:
se solle dy as earste hjoed net sjitte

Lemmer zijn start is niet super en zoals de limmerick van Stoffel Zandstra het zegt: Lemmer worstelde de eerste wedstrijd midden in het veld. Wat het ook probeerde. De hoogste ton was Johannes als negende . Je probeert een slag om toch weer er bij te komen.

Je schuift op naar een zevende plek maar in het volgende rak verlies je weer een plek. Zwoegen, buligjen en je blijft rond de plekken zeven tot tien zeilen. Voor deze keer niet Sneek die dicteert maar de Drachtster die na hun ongelukkige dag  van maandag deze wedstrijd de puntjes op de i even zet door als eerste te zeilen. Sneek en Joure volgen maar de SWH zit er ook goed bij.  Sneek schuift verder op naar voren achter Drachten. Lemmer blijft wat ze ook proberen in de middenmoot zitten en eindigen op een achtste plek achter de winnaar Drachten

In de 2e wedstrijd zitten we helaas weer niet voor in de wedstrijd maar passeren we achterin de hoogste ton. Woudsend en Leeuwarden zijn de skûtsjes waar Lemmer mee wrakselt om naar voren te kunnen komen. Weer bij de laagste ton aangekomen zeilen de Lemsters op een tiende plek voor Leeuwarden en Woudsend. Na de ton  werd er een andere slag geprobeerd.

Lemmer schoof een paar plekken vooruit en kon de Halve maen en Langwar ook achter hun laten. Achter Bolsward zeilde men weer richting de hoogste ton. Bolsward, normaal voorin zeilend maar deze wedstrijd kon men hun plekje niet voorin houden en verloor plaatsen naar achteren.  Lemmer was weer bij de hoogste ton een paar plekken opgeschoven en bezeilde de ton als achtste.  Rustig kijkend naar voren maakt Lemmer een mooie slag en weet naar een zesde positie te zeilen.  Deze plek stond Lemmer niet weer af.  Toch nog knap naar voren gezeild.

Met dank aan Jaap Cuperus